thanx korang

Tuesday, November 16, 2010

TANGISAN DEMI TANGISAN BERTUKAR JD RAUNGAN

hari kedua bekerja
masih dalam mood sedih
huhuhuhu

giler arrr
putus cinta pn tak sedih mcm ni

ok2
aku nk buat surat terbuka untuk dato' bos ni
yang berada nun jauh di zambia

salam dato'
semoga dato', datin ngan alya happy kt zambia
mcm mana yer cuaca kat sana?
byk ke tempat menarik yang dato' dah lawat?

owwhh saya kt opis ni
baik2 sahaja

ok saya tipu dato'
saya nak cerita sumthing kt dato' ni
walaupun semalam saya dh sms dato'
and credit sy dipotong sebanyak rm4 sebab mesej no luar negara
maklumlah kan zambia takde coverage utk maxis

tapi takper
saya tak kisah pun

saya tetap nak luahkan jugak apa yg terjadi td kt dato'

sepanjang 5 tahun saya jd p.a dato'
tak penah sekali pun dato' tinggi suara kat saya
kalau saya ada buat silap pun
dato' mesti tegur saya dengan cara yang paling lembut

itu lah satu kebaikkan dato' yang buat saya susah sangat nk mintak tukar
or buat perangai

sebab tue saya susah sangat nak mintak cuti time dato' ada
walaupun saya demam gigil2
sakit pala
tp saya tetap datang opis

hari ni
saya sedih sangat
atas kecuaian orang lain
saya dipersalahkan

saya sanggup masuk kerja
jam 7 pg
sebab saya tahu ada beberapa surat yang memerlukan tindakan segera

awal2 pagi sebelum sarapan sy dh siapkan
saya dh anta kepada kak asmah utk edaran

tp tue lah dato'
saya tetap juga dipersalahkan

setahu saya
yang baru setahun dua bekerja ni
salah satu tugas p.a yang paling penting
setiap surat yang diterima
kita baca sebelum cop terima

itu yang selalu saya lakukan
dato' pun tahu
selalunya jika ada sebarang surat urgent
pasti saya direct akan call or sms dato'

tp berlainan pulak dengan p.a kpd pemangku semasa ketiadaan dato'
saya tak pasti apa kerja dia
bukan hendak memburukkan

tp surat pertukaran tempat mesyuarat pagi lagi dh diedarkan
kenapa dia tak maklumkan kepada bos dia?

apa kerja dia seharian???
cemerlang dh dua kali
walaupun kerja haihhhh
komplenn byk sekali

saya memang sedih and kecewa sangat
sebab saya dipersalahkan atas kecuaian dia

yang paling saya tidak faham
kenapa saya yang perlu update pemangku dato'
sedangkan dia juga ada p.a?

dan bila saya bertanyakan pd p.a dia
katanya tak baca surat
and terlupa
marah sempat lagi salahkan saya
sebab tak remind dia

omaigod
dato'........

kerja hakiki saya
dh bertimbun2
nie plak dia nak tambah dengan yang lain

sekarang ini
setiap surat
yang dihantar jika ditanya mesti lupa

bila dia dh tahu salah dia
mula lah mengatakan ia faktor usia

hurrmmm
walhal saya tahu dato'
dia sebok dgn bisnes mee kari dia
sehingga terabai kerja
huhuhu

itulah dia
jpa naikkan pangkat kami kepada 27
dia pun nak jugak

tp kerja???
tak seberapa
buat ala kadar
hanya cukup syarat

cemerlang kah begitu???


ikutkan hati
jika tidak fikirkan budi dato' yang sangat baik pada saya selama ni
mmg saya lawan jek ckp pemangku dato'

tp saya tetap nak jaga imej dato'
saya diam
saya menangis sendirian

:(

saya tunggu dato' balik
lambat nya nk tunggu 29hb

saya dh deraf surat pertukaran
saya bukan tak suka kerja dengan dato'
tp saya tak selesa dengan keadaan sekeliling

:(

saya mintak maaf dato'
kalau ada salah silap saya

tp saya tahu
dato' bukan mudah dengar ckp orang

dato' lebih mengenali saya
dato' tahu bagaimana saya bekerja

seperti yang dato' lakukan
dulu

terima kasih dato' sebab banyak backing saya

oklah sekian sahaja luahan hati saya

maaf jika mengganggu ketenangan dato' disana

assalamualaikum

cik ween kata : mcm lah dato' baca blog aku
hahahahahaha

xoxo - cik ween

9 comments:

mamazahin said...

pertukaran anda dibekukan..hahahahaha

kak ween, selagi bleh tahan, kak ween tahan la,..kadang2 kita tukar tempat baru nie, lagi teruk keadaannya dari tempat kita..mcm cha alami skrang..sangat2 teruk woo

lagipun, org tua tue, lama2 dia pencen la..tak pun, guna kuasa dato akak suh tukarkan org tua tue..wahwhahah..jahat gile aku

yummien straggy said...

ala ciannyek cik ween..
tapi kalo dato' blk nnti kompem die tanak lepaskan pa die cmtu jek..
sabar siket jek lg cik ween..hehe!

khaleda said...

sayu hati kalau dato' baca.
sabar lar cik ween. byk sgt ragam manusia dlm hidup nih. jd PA nih kena get ready jerk lar tahan marah org lain. gulppp.

cik gObu said...

chah
huhuhuhu
akak tension jek
orang lain lebey2
tp agak lega hati
dpt luahkan
kt dato'

and dato' dh reply and bg kata2 semangat

huuhuh
terus leh senyum balik :D

yummien
huhuhu
hr2 berdepan ngan org tue
mcm mane???

khaleda
tq yang

yer selagi boleh sabar
akak sabar

tp surat tukar tetap nak buat hehehehe

mama ami rania said...

sabar ye buddy..kdg2 salah org lain kita yg kena..geram tetap geram..

♥cik.mental♥ said...

hehehhe... aku pun tak sabar tunggu 29hb. ko update aku tau, apa yg dah jadik kat org 'tu'. melampau betul larr mike berdua tuh. sedap2 amik kesempatan. mmg betul kaduk naik junjung!

cik gObu said...

buddy
huhuhu tgh sabar lah nie

tp semalam dia nangis gak arrr

tue aku belum betol2 marah tue

mek
heheheh dato' dh reply
and nasib baik dia paham perangai si polan

huhuhuh

kata2 semangat dia
buat aku cool semula

IbuHani said...

meh sini aku tempeleng dia sket.. org2 mcm tu patut pencen awal.. bg peluang kat org mcm aku ni.. haha.. terbaek kata koo.. huhu..

fadliahmad said...

Niaga mi kari rupanya.Hahahaha.

Kuang hajo.Ni dah serangan peribadi ni.