thanx korang

Friday, November 12, 2010

MANUSIA TIADA YANG SEMPURNA

manusia
ada ker yang sempurna???

manusia
ada ke yang tak penah buat silap???

manusia
ada ke yang sentiasa bahagia???

manusia
ada ke yang sentiasa dalam keadaan yang senang?

tanpa tunggang langgang
tanpa hiruk pikuk

huhuhu

tp itu manusia

kalau kerja??

maaf aku sememangnya cerewet

maaf aku pentingkan kesempurnaan

maaf kalau kau rasa itu menyusahkan

aku paling tak suka keja yang amek mudah

bila dato' tugaskan aku dengan sesuatu kerja
pasti aku selesaikan dengan sungguh2nya

silap itu mesti ada
tp aku akan buat seminima nya

aku tahu ramai yang tak senang dengan cara aku
surat banyak yang aku reject
itupun pihak yang direject masih tak sedar2 kesilapan yang berulang kali ditegur

bukan cara aku fotostat
just tampal2
tambah2 gitu

walaupun kena taip 100 helai muka surat
aku sanggup
demi pastikan semuanya sempurna
kemas

tp sebenarnya tak semua
aku masih lagi boleh beri kerjasama

jika ada borang cuti yang lewat di hantar
borang keluar yang tiada surat arahan
aku masih terima

tp ntah lah
bila tugasan itu diberikan pada aku
aku akan buat sebaik yang mungkin

tak kisah lah kalau tak makan
tak kisah lah kalau pwot meragam

aku berkira-kira nak keluarkan satu memo
kepada dato'
nk maklum keadaan pejabat

tentang perkara surat menyurat

sudah sampai masanya
pegawai2 di opis diperingat

jangan amek mudah dalam penyediaan surat
terutama surat yang memerlukan tandatangan dato' bos

fuhhh imej dato' bos kena jaga
imej jabatan utamanya

penat bebel2
aku akhiri dengan pantun
2 kerat yg maksud agak berat :D

font kena sama
alignment mesti tepat

maaf kalau buat orang meluat :p

cik ween kata : itu cara aku.... dan mungkin sebab itu dato' bos selalu serahkan bulat2 pada aku... pada yg tak boleh terima maaf yer :p

xoxo - cik ween

8 comments:

susudalambotol said...

Aku paling tak suka bila aku tak nampak ada typo kat surat padahal dah dok belek 20 kali. Bila sampai kat bos aku, dia mesti nampak je typo tu. Hish!

mummysyafie said...

ni luahan perasaan ketika stress bekerja ni..hihihi...

cik gObu said...

hidd
hahahaha
kan????

geram jek
benda simple tue yg selalu lepas dari mata

kak nor
hehehehe
stress nie
nk g spa arrr

mama ami rania said...

klu bab surat menyurat aku tabik kat ksu kementerian pengangkutan dulu. cukup ambik kira pasal font, alignment, margin. semua kena ikut standard yg digariskan. bila ada arahan dari org2 atasan org bawah otomatik ikut sama. x salah sebab utk kebaikan..

mama ami rania said...

yg paling aku geram bila diorang buat surat x letak initial..ke hulu hilir aku carik sapelah yg draf surat..dh berbuih mulut aku nih suruh letak. bkn ke initial tu termasuk dlm format surat rasmi jugak..

kupaslaroren said...

Amboi bagusnya dapat PA macam ni..sy pong kalo dah 6 tahun kerja tp typo disana sini ape cite kan? buat malu diri sendiri jek. so, selalunya sebelum hantar surat kat pengarah double or triple check sampi kat PA pun suh dia check lagi. Takuit!..

ermm tp EO sy buat surat alaahai typo dah 1 hal..xjustify yg paling xleh terima hahahah

kipidup ;p

cik gObu said...

buddy
maasalah nyer opis nie
dh byk kali memo arahan kuar
tp tak jugak dorg ikut

lg suka ikut kepala otak

opis lama aku pn mcm tue

sini jek yg mcm ntah hape2

cik gObu said...

cik kupas
awak baru nk masuk 6

sy lg skit nk masuk 10
hahahahaha

pun masih ada typo

typo ok
jgn salah font and format

phewwww

isi cam terhape2
ayat tungang langgan