thanx korang

Tuesday, November 9, 2010

SHUT UP = GIVE UP

*terima kasih kepada nyonya penang yg sudi menjadi model
hehehehe

kadang kala
kita sendiri tahu bila kita patut berhenti

kadang kala
kita perlu disedarkan bila kita patut berhenti

tp tidak semua perkara yang berlaku dalam hidup
seperti yang kita idamkan

seperti yang kita inginkan
seperti yang kita mahukan

jadi
kenapa perlu berhenti??
kenapa perlu ada rasa undur diri??

teruskan kedepan
berjalan
berlari

atau pun secara merangkak
meniarap

perlahan-lahan

yang penting
kita ada USAHA

jangan cepat mengalah
kerana kita tidak tahu apa akan berlaku esoknya

jangan cepat beralah
kerana kadangkala kita perlu mempertahankan apa yang menjadi hak milik kita

TETAPI
aku kadang kala terpikir

bagaimana jika ianya melibatkan hati dan perasaan?

lirik lagu di bawah
memberi semangat

lirik di bawah
berkesan di hati ku

bukan kerana cinta
bukan juga kerana sesiapa
tetapi setiap kali aku ragu
setiap kali perlukan bantuan
petunjuk dan dorongan

aku sujud
mengadu kepada Mu
Tuhanku yang satu
ALLAH s.w.t

Di kala ku kehilangan
Di dalam kegelapan
Kau suluhkan sinar petunjuk
Di kala ku kesedihan
Kau ukirkan senyuman
Dengan penuh sabar memujuk
Engkau menyambut tiap kali aku terjatuh

Andai hari esok langit akan runtuh
Tabahlah menjunjung bersamaku
Andai hari esok dunia gelora
Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu
Di kala aku tak pasti

Kau tampil dengan berani
Membimbing agar lebih yakin
Dan bila hidup penuh soalan
Kau berikan jawapan
Melengkap semua kekurangan
Engkau menyambut tiap kali aku terjatuh


cik ween kata : haikkk susah bila berbicara soal hati....

xoxo-cikween

5 comments:

♥cik.mental♥ said...

entry fefeelingg... huhuh... perasaan bkn blh dipaksa babe. klu dah tak suka, tak suka larr. klu sayang, sayang larr. macam dlm cite chinta semalam. ape ke nama mamat yg jdk bapak ayam chinta tu, kan dia mengaku dia cintakan chinta. tp dia tau cinta tak blh dipaksa terima atau dipaksa tolak. huhuhuh... syahdu aku part tuh...

blogciknissa said...

Dia sentiasa ada untuk kita......cuma kadangkala, kita terlupa yang kita ada Dia......yang sentiasa akan menemani kita....yang sentiasa akan bersama walau sekuat mana pun kita berlari.....seperlahan mana pun kita merangkak......Dia tetap setia disisi.....

T.E.M.B.U.N said...

hidup ini berwana warni
kan?
eh macam2lah ttg kehidupan ni
rugilah org yang tak pernah merasa
hitam putih kehidupan
sbb benda tulah yang buat kita jadi manusia sebetulnya.

Eceh haku dah macam buat novel.
love

cik gObu said...

mek
hehehehe

menyampah btol aku tgk citer chinta tue

typical malay story

nk cium2 laki orang apehal

hahahhaa

aku yg emosi sekian

cik gObu said...

mummy
yupppp

tp kita selalu lupa Dia

walhal Dia tak penah lupa kita

cik dewy
hehehehe
bagus2

idup penuh warna warni kan

cuma tak pasti
terang atau gelap
yang kita pilih nanti :D