thanx korang

Wednesday, July 14, 2010

ALHAMDULILLAH <--- argghh bila ianya menjadi salah dong!

Firman ALLAH S.W.T.:
Maksudnya:Oleh itu, ingatlah kamu kepada-KU (dengan mematuhi hukum dan undang-undang-KU) supaya AKU membalas kamu dengan kebaikan dan bersyukurlah kamu kepada-KU dan janganlah kamu kufur (akan nikmat KU) - (Surah Al-Baqarah: Ayat 152)
pada kawan-kawan yg dh lama ikut blog aku
korang igt tak
aku penah buat satu entry pasal takdir
konsep takdir dan penggunaannya
hahahah
terasa mcm golong bijak pandai plak
bila aku guna ayat
'konsep dan pengunaanya'
hahahah
tp aku lupe lah blog ni blog ladyarween
opsss blog tue dh private yer...
terlalu personal entry kt dalam blog tue
mencik tp aku syg blog ladyarween tue
:(
ok2 back to the topic lah korang
sefahaman aku penggunaan kalimah ALHAMDULILLAH ni
berlaku apabila kita bersyukur atas sesuatu perkara baik yang berlaku dalam hidup kita
owwhh contoh penggunaan alhamdulillah yang baik :-
  • alhamdulillah dapat kerja baru
  • alhamdulillah dapat kenaikkan pangkat
  • alhamdulillah dapat bonus
  • alhamdulillah dikurniakan kesihatan yang baik
aku bukanlah pandai bab2 agama ni
jahil namun aku sedang belajar
memperlengkapi ilmu di dada
tapi setahu aku lah kan
tak elok tao kengkawan bila kita ucapkan alhamdulillah bila :
  • alhamdulillah aku berjaya merampas laki/bf orang
  • alhamdulillah aku berjaya menyusahkan orang
  • alhamdulillah aku berjaya sakitkan hati orang
  • alhamdulillah aku berjaya rompak bank
UCAPAN DI ATAS ADALAH CONTOH PENGGUNAAN YANG TAK BAIK
contoh yer kengkawan
correct me if i'm wrong :p
hahahah
not good ye
jangan jangan jangan
jangan buat begini yer kengkawan yang aku sayang sekalian
hahahahaha
yerlah korang kan
takkan lah kita nak bersyukur
bila dh buat something yg tak baik
kan kan kan kan
tak baik yer anak2
(verangan mcm mak adif dalam dunia baru)
eh korang tgk ker dunia baru???
yg session latest ni online lh plak
mmg tak koser aku nk bukak
huhuhuhu
pesanan kepada kawan2 dan terutama kepada diri sendiri yang jahil ini
ALHAMDULILLAH itu patutnya digunakan pd situasi yang sepatutnya
cik ween kata : alhamdulillah...kebenaran itu ku ketahui jua...hak hak hak....owwhh teng teng teng

4 comments:

MY HEART said...

yer.. setuju sangat dengan cik ween...

cik gObu said...

avelyn

tq kerana sependapat dgn sy :D

mamahakim said...

hanya yg betul2 jahil jer tak tau penggunaan ALHAMDULILLAH....

tp tak boleh nak dinafikan, mungkin ada golongan yg sebegitu....

takut bila difikirkan, dunia akhir zaman...nauzubillah

cik gObu said...

mamahakim
huhuhu

alhamdulillah katenyer diatas kesengsaraan orang lain
:(