thanx korang

Tuesday, January 11, 2011

SALAH SIAPA???


rehatkan kepala sekejap
dari entry2 tentang cuti ker ape
mari kita berbicara tentang isu semasa
* ayat poyo yg tak bleh blah :p

sekarang ni harga barang semua naik

minyak naik
barang2 keperluan harian naik
gov.tax naik
harga rumah semakin mahal
serba serbi mahal

sedangkan
bagi yang dh kawen
anak semakin ramai

yang bujang
nak mengumpul belanja kawen

kan... tp gaji masih lah macam tue jek

so nak salahkan siapa??

salahkan kerajaan kah?
salahkan peniaga2 kah?

aku cukup pelik lah
dengan mereka yang berada di sekeliling aku

harga barang naik nak marah kerajaan BN
harga minyak naik nak marah kerajaan BN

aku nak tanya lah kan

kalau pakatan pembangkang menerajui negara

harga barang, harga minyak takkan naik ker?
harga rumah leh turun 50% ker?
dpt g keja naik bas free

pergghh bestnyer

tp kalau semua nak subsidi
kalau semua nak kerajaan tanggung

kerajaan nak buat duit mcm mane plak?
mcm mane nak sediakan kemudahan infrastruktur yang selesa utk korang?
mcm mane eh???

aku tak de jawapan lah
tolong bagi jawapan skit boleh???


so please stop
salahkan orang lain
salahkan kerajaan
salahkan majikan

kadang kala kita kena pandang perkara2 begini dari sudut positif

kenapa kerajaan naikkan harga minyak ron97?
sebab tak ramai yang pakai minyak ron97
yang pakai pun mereka yang punya kereta mewah
kereta besar

jadi bila ko mampu untuk bayar installment kereta mewah ko tu
dh tentu ko mampu untuk isi minyak nyer plak
kan kan kan kan

selain dari menyalahkan kerajaan kan

pernah tak korang berfikir

"owwhh barang2 dh naik....gaji aku kecik...so aku kena buat sesuatu ni"

pernah tak??

jgn kerana ego
ko nafikan segala2nya....

jgn kerana taksub dengan parti pembangkang
ko nafikan keadaan ekonomi dunia

aku bercakap bukan sebab aku kakitangan kerajaan
aku bercakap dari sudut pandangan seorang manusia

yang turut sama seperti kalian
bertarung setiap hari
demi menjanjikan kehidupan yg selesa

bukan untuk aku
tp utk keluarga aku

so....
dari kita asek menyalahkan orang lain
baik kita pk

jalan penyelesaiannya

sekian
pendapat ikhlas dari aku
yang sebena nyer lebih kepada perlian

hahahaha

jujur sangat kan aku ni kan
mengaku perli orang noks...

cik ween kata : memajukan diri sendiri adalah lebih baik daripada asek menyalahkan orang lain

xoxo- cik ween

5 comments:

jesnita_ns said...

akk sokong statement ween tu...dasar tak sedar diri le tu..

KAK RAINBOW said...

skrg semuanya brg naik dan mahal. rakyat mengeluh. jln penyelesaian adalah sayangkan duit dan berjimat cermat. kalau ada daya buat part time atau biz kecil-kecilan.

Ada Dalina said...

heheh...ader talent jd YB cik ween..ahakss...

cik gObu said...

kak apai
huhuh asek nk menyalah kan orang lain je kan

nurul
saya sokong...

ape2 pun
kita ukur baju di badan sendiri

ada
lalalala
insyallah
amin :)

Mîss Rôry said...

ya bet0l.. ^_^