thanx korang

Tuesday, May 24, 2011

INDIA ; DELHI, AGRA, KASHMIR <-- PART 4

heheh bersambung lagi
wahhh mesti ramai tak sangka kan
(perasan jek mcm ramai yg baca blog aku)
cepat jek aku up part 4 ni

lalalalalala
takde buat ape mcm ni lah kan :p
huhuhuhuhu

owwh pada yang tak tao
semua entry blog akuaku buat waktu weekend
atau hari cuti

then aku autosave untuk dipublish di hari bekerja
kt opis aku kan sume bagai
diblocked nyer
menyampah betul
ok2 sambung citer pasal india ni
selepas kiteorg melawat taj mahal
kiteorang di bawa ke salah satu kilang atau kedai membuat marble

actually bisnes dorang nie turun temurun
even gam yg digunakan pn
sama katenyer dgn gam yg digunakan utk buat taj mahal

gam adalah rahsia keluarga
huhuhuhu
mmg takde sape pn yg tao
kecuali keluarga dorg
rumit tao nak buat marble ni
ko kena korek2 mcm tue
bentuk apa yang ko nak

then kena buat kecik2
warna2 tue bkn guna cat ke ape tao
itu juga marble
yang diimport dari bebagai tempat
sama jugak mcm corak dalam taj mahal tue

kena nipiskan
then nk sume nyer menggunakan tangan
siap lah tangan luka2 bagai


ini adalah contoh2 marble yang telah siap
huhuhuhu
marble yang boleh bercahaya yang warna oren tue
aku lupa dh nama dia
yang lain sume tak lut cahaya

pasu tu kalau korang nak tao
harga adalah dalam 1juta indian rupees
lebih kurang belas2 ribu duit kita gak lah

hah yang ni not for sale yer
kalau jual pn
mungkin harganya mencecah berjuta2 ringgit
mane tak nya
lagi halus sesuatu barang tu
lagi mahal harganyer

cuba bayangkan mcm mane dorang buat marble tuemenjadi serpihan kecil mcm tu
laki berdarah tangan kan

yang ni tak silap aku dibuat oleh orang tua
umur dalam 70++

makan tahun jugak nak siapkan

sementara tunggu makcik2 yang kayo rayo tue membeli belah
kiteorang pn melepak kt luar
kt tempat dorang buat marble tue lah

korang klik kt gmbr tue
nmpk lah mcm mane dorang buat
takde machine tao nak potong kecil2 marble tue

sume guna tangan baiiii

aku kan ramah tamah
jd aku berborak lah dengan pekerja tue

dh nama pn bisnes keluarga
pekerja pn dorang amek dari kalangan keluarga jugak

yg aku amek gambar sama tu
dari umur dia 5 tahun
dia dh diajar untuk menjadi seorang yg expert dengan marble tu

see...
sian zaman kanak2 berlalu macam tue jek
demi menjaga rahsia keluarga kan

gaji pn takde lah byk sgt
nk dibandingkan dengan tangan yg luka2
panas lagi

ramai gak lah yg beli
hiasan meja lah
ape lah

ade sorang aunty yg sgt low profile nie
dia datin actually
tp tak mo orang panggil dia datin
dia swoh panggil aunty

dia beli meja
harga rm belas2 ribu ko

huhuhuhuh
aku????
tgk jek lah
heheheheh

ok2 kita sambung di next episod yer
dh panjang sangat nie

cik ween kata ; aku berkenaan ngan meja warna itam tu..nk kumpul duit nk beli satu letak kt umah lalalalala

xoxo - cik ween

No comments: