thanx korang

Wednesday, May 11, 2011

INDIA : DELHI, AGRA, KASHMIR<--- PART 2

masih lagi berkisar tentang hari pertama
hahahahaha

hamek ko
amek masa sebulan lah kot
baru habis cerita india nie

aternyer
aku g pun seminggu
huhuhu

tp diawal2 cerita ni
takde ape lah yg menarik yer

cuma tentang perjalanan
dan pengalaman
hari pertama menjejakkan kaki di tempat orang

ok setelah settle segala urusan amek beg semua
kami semua pun bergerak untuk menaiki bas

dan perjalanan ke agra pn akan bermula

jeng jeng jeng
fenomena begini biasa lah
kt indonesia or india
ade jek penjual2 di tepi jalanan ni

kdg2 kesian sgt tgk dorg
huhuhu


kereta pujaan hatiku
hahahaha

siapa yang rajin layan hindustan
rajin layan tamil
mesti tahu
kereta ni kereta ape
hahahaha

bersih kan
walaupun berdebu

maun tak bersih
ko berhenti jek kt traffic light
ade lh yg dtg bersihkan keta

pastu yg memeritkan telinga
yg membuatkan betapa aku bersyukur
aku menjadi rakyat malaysia

walaupun jalan jammed giler kt sini kan
tp takde bising2
or sesuka hati ko jek nk cilok kanan or kiri

scary dowh
bagi dorg
hon adalah satu benda yg paling penting
takde hon
tak leh hidup

kira macam hon ni
signal dorg lah
nk tido dalam bas pn tak senang

ini stesen minyak dorg
takde toilet
takde kedai mesra bagai tue

tp majoriti kenderaan kt sini guna gas

giler ko nk guna petrol

1 liter lebey kurang rm4 duit kite

fuhhhh

kesian kan

tp walau dorang mcm samseng kt jalanan
hon sana sini
cilok kiri kanan

tp satu benda yg aku respek sangat
dari delhi sampai ke agra
pemandu2 dia
semuanyer ikut had laju yg ditetapkan

kt town ko cuma boleh bawak
60kmj je tao
hahahaha

giler kalo kt sini
dh sumpah seranah dlm keta
bwk slow mcm siput kan


sampai pn dh tengahari
pwot dh lapaq kebuluq

actually takde dalam agenda
berhenti lunch ni
cuma ade sesi berhenti untuk solat jek

hue hue hue

alah solat pun
kt masjid biasa2 jek

tak sempat lagi nak ke jamma mosque
kerana perjalanan jauh nak ke agra

dah solat
muka ada ceria lah kan
*ni mesti ada yg maki aku
ckp tunjuk baik yang aku tak tinggal solat

owh jejaka idaman perikanan kt sebelah tue
adalah en hamid joe opss hamid shukor
bekas pesara kakitangan perikanan
juga penasihat utama puspanita

haruslah dia follow trip nie kan

sementara tunggu bas
kita bergambar dulu dengan kenderaan yang selalu hero tamil gunakan
hahahaha

heroin pn ade gak

kajol pn ade gak naik dalam citer kabhi kushi kabhi gam

hehehehe

kt delhi nie dorang speaking bahasa hindustan yg kita selalu tonton tue
jd dorang tak leh nak temberang aku sangat
sebab aku adalah paham sedikit2 kan

yerlah kan
katenyer dari kecik melayan hindustan
hahahah

mari tepuk tangan atas kegeniusan aku
poyopo
alah sikit2 jek boleh lah
hahahahaha

ok2 dh bergambar dengan auto
mari kita memulakan perjalanan
dengan bas sejauh 207km jek kan

huhuhuhu
207km je kan kan kan

macam KL-KLUANG jek
alah 2-3 jam jek

hah banyak lah
2-3 jam

takde highway
jalan kecik
kenderaan nauzubillah

giler arrrr
masa perjalanan mengambil lebey kurang 6 jam
fuhhhhh mmg giler lah

macam2 yang aku tengok

sepanjang perjalanan tue takde rnr tao
nk berhenti kencing sume
cuma restoran2 besar yang terpilih tue

fuhhhhh
adalah 3 kali kot kiteorang berhenti

sepanjang perjalanan tue
ko akan nampak lah
tak kira lelaki atau perempuan
buang air tak kira besar atau kecil tepi jalan

aaaaaaa
terbayang2 di mata aku
aksi2 dorang tue

yg pompuan selamba tepi jalan siap mengadap jalan lak tue
buang air kecil

aaaaa
takde longkang
takde parit

mmg susahlah nampak tong sampah ke ape
ok2 cerita2 itu kita simpan dulu
hehehehe
kasik korang tak sabar dulu

sian kan dorang
kecik2 dah berkerja

kalau kita susah kan nak nampak permandangan begini
hehehehe

dh masuk episod kedua
aku tak perkenalkan lagi
siapa si comel yg manis yang ramai peminat ni

ini adalah kak taj
jangan tak caya
anak dh 4 yer

sepanjang seminggu tue
kiteorang sebilik
dia lah yg jaga aku
sebab aku kan batuk dan athma
huhuhu
tq kak taj
ini adalah ladang gandum yang dh digondolkan
mmg bersepah2 gandum di tepi jalan

pastu korang akan nampak lah
dorang kutip2 kt tepi jalan tue

dengan budak2 bogel nyer

opsss itu juga di next entry
entry khas tentang persepsi aku
pasal negara india dan masyarakatnya


dorang pun ade tol jugak tao
iaitu dari setiap daerah ko kena bayar tol

bkn daerah kecik2 tue
kira macam negeri lah
hah senang citer

ko sanggup nk jd tol gate girl kalo gini rupanya
hahahaha

aku tak sanggup nyah
panas
berdebu
huhuhu
pastu mcm nk robohhhhhh

dan setelah berdebak
berdebuk
sampai lah kami di agra

info tentang agra?
delhi atau kashmir
akan aku buat di entry khas

juga tentang tempat penginapan
kadar tukaran wang
semua aku buat nanti yer

sebelum2 tue korang layan dulu

sampai agra aku igt dpt lah tgk bumbung taj mahal

rupanye taj mahal tue agak jauh ke dalam
dimana sebarang bentuk pencemaran atau bahan bakar
tak boleh bawak

huhuhu

badan penat
hotel pun ok lah
so far ok
takde masalah
cuma kadang kala asek blackout jek
hehehehe

makan????
hahahah nnt yer

ok chiowwwww

cik ween kata : one day nk g mumbai ngan chennai plak :p

xoxo - cik ween

No comments: