thanx korang

Wednesday, June 22, 2011

SI ANGRY BIRDS

bukan nak citer pasal game
yg membuatkan sume orang ketagih nie

tp nk cerita pasal keANGRYan aku semalam
cuma bezanya aku perempuan takde BIRD
wakakakaka

ok2 balik semula kepada tujuan aku menulis ni

aku rase korang sume tao aku keja ape
aku adalah pembantu khas
ataupun dalam bahasa pejabatnya setiausaha pejabat
kepada seorang ketua jabatan tetttttt

keja hakiki seorang p.a
dh tentu lah akan jawab phone call
rekod surat menyurat
check email
reply
buat surat
update diary
arrange meeting and appointment

mmg busy
sebab surat2 menyurat yg masuk
ratus2 sehari
bkn sekeping dua

yang membuat aku marah nau hari nie
sampai sume yg dtg aku sembur

"urgent tao...kalo dato' dh sign boleh tak call kiteorang"

"urgent sgt nie...kalo dato' dh sign terus anta bawah eh"

perghhh
bukan aku tak nak tolong
atau taknak layan

dato' dh tentu2 seharian bermeeting

and yg dpt buat permintaan
yg dorg igt ni rancangan radio ke nk mintak2 lagu ni
bukan sorang dua
malah berpuluh

terus lah aku sembur tadi

kalo aku nak layan semua permintaan korang tue
aku tak yah buat keja lain dh

ko buat keja aku yang lain
aku sebok pantau segala kejadah yg ko kate urgent ni

hah kan dah kena

come on lah
rasional lah skit
jgn pk ko punye je urgent
dh tao urgent nape tak prepare dari awal kan
ni last minit
pastu nk swoh aku igt berpuluh2 surat yg urgent tue

huhuhu
tue baru skit
pastu tak kira lagi yg asek call jek
tanye dh sign ke belom

walhal aku dh bgtao dh
dato' tak de kt pejabat minggu lepas
dato' kt bangkok

eh esok tue call lagi tny dh sign lum

last2 aku hilang sabar
terus aku jawab

"mcm ni lah encik tetttttt encik bagi saya seribu...saya beli tiket terbang g bangkok dptkn tandatangan dato"

hah pastu baru lah tersipu2

tension den tao

ke aku jek yg hadapi situasi
pegawai mengada2 mcm nie

korang mcm mane plak???

cik ween kata : nnt mesti bangkit dlm mbj ckp kakitangan suke kutuk jabatan dlm fb...alahai mcm dia yg bayar bil internet aku

xoxo - cik ween

3 comments:

cujern said...

bab surat ni la yg selalu wat aku hangin... surat masuk mestilah banyak kan...pastu asik nak tanya pasal surat dia je...bila tanya no rujukan tak ingat..hanginnnnnnnnnn tau...

lagi satu bab yang nak soh bos sign cepat2 tu... sape diorg nak arah2kan bos?? bos nak sign bile suka hati dia la kan.... bdooh jugak diorg ni kadang2

cik gObu said...

suzan
kan....

dorg rase keja dorg jek penting
keja orang lain tak penting

nk je aku lempang sekor ke sekor hahahaha

♥cik.mental♥ said...

kat sini pun sama babe. sengal tahap dewa jek sume pegawai2 nih. kerek lebih. mentang2 lah pegawai, nk kita layan dia extra special. tak kuasa eh. takat insp jek kot... huh...