thanx korang

Friday, June 3, 2011

INDIA ; DELHI, AGRA, KASHMIR <-- PART 12

hari kedua di gulmarg
semua orang excited hari ni

maklumlah masing2 tak sabar nak ke gulmarg
hehehehe
nak main salji

alhamdulillah walaupun dh ujung2 musim kan
kiteorang bertuah sebab masih ade salji

jadi lah
tak dpt g main salji kt switzerland
main kt gulmarg kashmir pn jadi lah

hahahahaha


sepanjang perjalanan dari tempat penginapan ke gulmarg
mmg kite akan dpt lihat permandangan yang cantik2

sempat lah kiteorang berhenti
ambil gambar

sepanjang perjalanan juga
nampak askar2 dorang

pastu aku macam teringin lak nk g border dorang mcm mane
tp bahaya kalau nk g sane
sebab mane tao time kite g
ade plak serangan pengganas kan
huhuhuh
scary gak

tp aku tetap mahu pergi
one day
aku mesti sampai
border kashmir - pakistan
ataupun dpt ikut askar2 dorang g jejak pengganas
pn siok gak
lalalalala

kiteorang sampai di gulmarg
nak ke tempat salji yang korang tgk nie
kena naik gondola

gambar dlm gondola tak amek lah korang
sbb tempat tak besar
so susah gak nak amek gmbr

driver van kiteorang yg superb tu mmg baik
siap pinjam kan kasut dia utk aku
kasut tu mmg tahan sejuk

orang lain siap bersarung tangan bagai
aku selamba kodok jek
dengan jaket tu
tu pn kejap2 aku bukak

hahahah
kan aku dh ckp
aku biase dgn cuaca sejuk ni

main salji
golek2
dpt pegang salji

turun ke bawah
kena jalan lebih kurang 2-3km
utk ke tempat kami diturunkan

pwot pn mmg kebulur sudah
so ape yg dorg angkat utk lunch kt situ
sume kiteorg rase best
licin koooooo

hahahahahadh lepas seronok2 kt tempat salji
kita round2 dekat bandar srinagar
di bawa melihat masjid2
dan kawasan sekitar nyer

tgk lah aku bertutup kepala gitu
walaupun menggunakan shawl kan
hehehehe

pastu ade gak g kedai2 wajib
tp aku tak amek gmbr pn
masing2 dh penat main salji
tak sabar nak balik mandi and zzzz

lgpun esok nyer sudah mahu pulang
lalalalala

so sume dh sengih lebar dh
owwhh malaysia tanah airku tercinta
hehehehe

so kita sambung di next entry ya
juga merupakan entry yang terakhir

sabarrrrr

cik ween kata ; hahahah mesti korang lega kan akhirnya tamat juga cerita india nie

xoxo - cik ween

No comments: