thanx korang

Monday, December 15, 2014

SATU HARI - TV9


yer memandangkan aku bukanlah pelanggan astro lagi...maka akan selalu lah aku update pasal drama2 yang best yg ada kt saluran biasa untuk rakyat marhein mcm aku ni....

ntah kenapa tapi bagi aku drama yang selalunya keluar kt tv9 ni mmg best.
especially untuk slot malam selasa ngan rabu ni. cerita best tp sayang episod cuma ada 14 je. seminggu dua kali.

tak puassssssssss

so far permulaan cerita adalah best... and aku kerap mengalami angin meroyan bila tengok cerita ni. terutamanya episod si lia ex wife si ishafan yang mengandung sewaktu blom habis edah. huhuhuhu

selamba plak bgtao mak bapak yg dia mengandung plak tu.yg mak bapak sebelum tahu cerita punya lah salahkan si ishafan sebab ceraikan anak dorg....

owwhhh sedih sedih sedih

and sebab utama aku tengok cerita ni bukan sebab abam wemy yer
aku tengok sebab sarajevo mcm cantik sangat bagi aku

so mari kita layan sipnosis nyer

SINOPSIS SATU HARI


Mengisahkan Isfahan (Remy Ishak) yang membawa diri ke Sarajevo kerana tidak dapat menerima hakikat bahawa isterinya, Lia (lakonan Rita Rudaini) curang dengan sahabat baiknya sendiri, Moez (Miller Khan) biarpun telah berkahwin selama sembilan tahun dan dikurniakan seorang cahaya mata iaitu Puteri. Isfahan kemudiannya bertemu Sabrina (Sara Ali) seorang penganalisa air mentah di Sarajevo. Dalam hati yang tidak keruan, tidak pernah sekali pun terdetik di hati kecil Remy bahawa dia akan bertemu cinta baharu di ibu negara Bosnia-Herzegovina itu. Keletah comel dan misteri sikap yang dimiliki si gadis, Sabrina akhirnya membuka pintu hati Isfahan untuk bercinta kembali, namun dia masih terikat dengan memori silam. Namun Isfahan terpaksa pulang semula ke tanah air gara-gara kematian Puteri. Selepas terpaksa pulang semula ke tanah air, kesetiaan hati Isfahan kemudian diduga apabila Lia kembali menagih cinta lama selepas diceraikan Moez. Adakah Remy kembali menyulam kenangan lalu atau kekal bersama cintanya bersama Sabrina yang ditinggalkan di Sarajevo? Apakah kesudahan kisah cinta mereka?

cikweenkata: nanti aku bebel lagi pasal cerita ni

xoxo - cikween

1 comment:

mila said...

sy pn suka layan cete tv9..cete ni pn best..suka tgk remy kalo dia blakon.. ish skt ati dgn rit