thanx korang

Wednesday, December 31, 2014

PENAMAT 2014

hari terakhir di 2014. tahun yang penuh cerita...suka duka.... tapi aku rasa dalam duka ada berita gembiranya. 

macam2 dugaan yang aku perlu hadapi tahun ni...serius kalau tak kuat mental .. iman yang secoet ni mmg boleh gila jadinya.
kadang-kadang aku fikir aku nak pack baju dan lari....
lari untuk seketika... 
tapi bila aku lihat wajah suami, anak2 aku kuat kembali
yerlah lari pun bukan boleh selesaikan masalah
bak kata suami... nak tak nak kena hadap juga

2014 membuatkan aku lebih dewasa... yerlah umur pun dah semakin tua... 
berfikir dengan sewarasnya... banyak kata2 yg aku simpan... kalau dulu memang aku lepas je.

2014 meninggalkan memori.. ada yang aku tak fikir lagi...ada yang akan aku simpan sampai ke mati. 

dalam duka aku... ada juga sinarnya....
dapat meloloskan diri dari cengkaman ...... (fill in the blank) yang ini siapa tahu... tahu lah... sebab mengenali aku korang tahu lah kan... aku bukan jenis suka mewawarkan... aku tunggu korang dtg tanya....

tempat baru... lagi.... suasana baru.... boss baru.... kawan2 baru.... alhamdulillah aku happy. 
semangat kerja tu baru ada kembali.... selama ni hanya jasad je di pejabat tetapi jiwa ntah kemana... tapi di sini aku dapat rasakan semangat dan jiwaku terhadap kerja kembali....
walaupun agak sedikit penat sebab terpaksa melalui berpuluh2 kilometer buat sementara waktu ini... aku tak kisah... janji happy....

2014 akan melabuhkan tirainya....
dan 2015 akan menjelma....

harapan
semoga 2015 akan membawa lebih banyak sinar kebahagian
semoga 2015 akan terus memihak kepada aku dan keluarga

dan segala yang berlaku di 2014
kita simpan dalam kenangan....

yang manis kita kenangkan
yang pahit kita jadikan tauladan



pahlawan ku
my super genius baby


anjing dan kucing ... (siapa anjing siapa kucing)

cikweenkata : 2015....doa yg baik2 ajer...

xoxo - cikween

2 comments:

Unknown said...

insha allah raja..moga tahun-tahun yang mendatang akan lebih baik dari tahun-tahun yang sebelumnya :)

Jorji said...

Selamat Tahun BAru 2015!