thanx korang

Thursday, February 7, 2013

ULAT PELIK

hari tu berkesempatan nak pergi sekolah own... amek duit bantuan persekolahan dia..rm100 alhamdulillah ada jugak org nak bg kan.... terima kasih lah yer kerajaan BN....

dh settle semua urusan...mencungap2 mak buyung naik tangga ok... perut minta di isi....so ke taman warisan kita sebab tekak mcm nak makan roti john yang takde lah aku rase sedap mana pun... tp ramai yg kate sedap....

so suami turunkan kiteorg dulu then dia carik parking... again terpaksa naik tangga.. arrrgghh benci 

dalam mendaki penuh kepayahan tu (payah lah kan sebab badan mcm gorilla hahahaha) kiteorg nampak ulat ni....



aku : eh own tengok tue... ape tue.....

own : eh ni mainan lah ma... ntah sapa tercicir

aku : mama rasa ni ulat betul lah.....

pelik lah kan... sebab aku rase seumur idup first time ku jumpa ulat ni.... mmg nampak mcm mainan
dan sebagai seorang kanak2 lelaki yang macho yang sedang meningkat naik dan suka explore mcm2 mesti lah nk tao kan....

pukkkkkk...............

selamba badak je anak aku sepak menatang itu.....

aku tak tao nk ckp ape time tue....terkejut dan tergamam.... binatang yg pelik mcm tu yg jarang org jumpa dia selamba badak je sepak

dh sepak dia nampak menatang tu mcm menggelintin tao plak dia takot

menggelitin - mcm tergedik2 lah badan dia....


aaaaaaa
sampai sekarang aku masih tertanya2 kenapa own dengan selamba dan tidak ada perasaan nya sepak menatang tue...

own owh own

cikweenkata: aku kalau benda pelik mst mcm tak nak usik sbb rasa mcm wow ada menatang rupa mcm ni...harus dipelihara...tp own...........................

xoxo- cikween

2 comments:

Cikwa said...

kiut pulakk menatang tu ye..meremang bulu roma akak ni tgk menatang tuh..iskh

cik gObu said...

hehehe siap lah nnt ulat tu dtg umah akak