thanx korang

Friday, October 7, 2011

SALAH KAMI PENJAWAT AWAM KER

geram geram geram
hari ni pembentangan bajet
rasanya semua orang pasti menunggu apakah berita baik
dan kurang baik yang akan dibentangkan

hope bajet kali ni lebih mesra rakyat
memenuhi kalau bukan semua pun
half dari permintaan rakyat

apa kena mengena geram ngan perbentangan bajet
yerlah kan

since dari pengumuman bajet akan dibentangkan
sekian2 tarikh

banyaklah mulut2 yang berkicau
membuat spekulasi sendiri

buat spekulasi sendiri pn aku tak de lah kisah sangat
ni siap buat statement

"kalau gomen naik gaji habislah harga barang naik"
"menyampah ngan penjawat awam yang asek mintak gaji walhal keja goyang kaki je kt opis"

mmg mcm cibai cabai mulut itu tao

hello
salah kami ker kalau harga barang naik

kalau gaji kami tak naik
kami tak dpt bonus ke ape
harga barang tak naik ker?

kalau gaji kami naik pun
brape sen sangat lah nk dibandingkan dengan gaji korang kan
brape lah sgt nk dibandingkan dengan bonus berbulan2 yang korang dpt

kerja kami goyang kaki je kt opis
wahhhhhh

mulut sedap je berkata2 kan
kau kerja dulu
jd dulu penjawat awam baru kau tao mcm mane

mmg aku tak nafikan ada di antara kami yang begitu
tp aku nak cakap lah kan

penipu lah korang kalau ckp swasta takde mengular nie
orang yg keja swasta takde goyang kaki
memang setiap masa buat keja

wak lusssssss
jgn nk jd pentipu lah

kalau korang nk merasa keja 'senang' mcm yg korang ckp tu
apply lah keja gomen

apa takde kabel??
kau igt suma yg dpt keja gomen ni
guna kabel ker?

rezeki
semuanya dari ALLAH

tak payah lah nak busuk hati sangat
kiteorang tak penah pn nk busuk hati
korang nyer increment setiap tahun beratus2
dibandingkan dengan kiteorang puluh2 hinggit je nie

kiteorang tak penah bising pn dengan kebonusan yang korang dpt berbulan2 tu

siap korang eh
kalau gaji kiteorang tak naik
tp harga barang naik

siap aku caci korang
mcm mane korang caci kiteorang penjawat awam sekarang ni

sekian
dari aku yang geram

sapa yang nk terasa tu
nasib ko lah
ada aku kisah
mcm mana kau tak kisah nk berkata2 kan

cik ween kata : eeeee geram btol...nk ku siat2 je mulut tu

xoxo - cik ween

2 comments:

faizahpaiz said...

goyang kaki ye? meh sini keje kat tempat aku nieha.. tiba time nak kencing pun tak dapat... bengang pulak aku rase... coi betul..

cik gObu said...

setuju...
mcm kt swasta je kena kejar deadline bagai
kt gomen takde

meluat dowh
nk salahkan kita lak brg naik

patutnya g lh salahkn peniaga2 yg amek kesempatan tu