thanx korang

Tuesday, September 27, 2011

PERLU KE MENGHINA FIZIKAL ORANG LAIN??

semalam aku tak sihat
balik dari kluang
dilanda demam + batuk + selsema

pakej siap kan

huhuhu

jdnyer hubby yg banyak membantu
masakkan bubur
siap sendukkan dalam mangkuk je
cuma suap ke dalam mulut je aku buat sendiri

penangan ubat selsema dan ubat batuk
aku tido seharian
pagi ni alhamdulillah segar skit

owhh bukan nk cerita pasal keadaan aku
tp aku nk citer pasal satu kejadian waktu aku tunggu giliran kt klinik semalam

kt belakang aku sekumpulan budak2 lelaki
budak sekolah menengah
aku rase dorg saje malas masuk sekolah awal
jd g spital
sebab aku tgk sume sihat jek

then datang seorang lagi bdk perempuan
duduk di barisan depan sekali
bdk sekolah jugak lah

bdk perempuan ni
fizikal takde lah se perfect amber chia
mahu pun selawa fazura

fizikal dia besar
kulit gelap
tapi tak comot mcm aku waktu sekolah dulu

aku tgk bdk pompuan duduk diam jek
sambil baca buku yang dia bawak
takde pn dia kacau orang ke ape

tp bdk2 lelaki belakang aku ni
yg mmg silap hari bulan aku nak cili mulut dia
*kalau aku bwk cili time tu mmg siap dh

boleh eh panggil bdk pompuan tu

beruang hitam
gemok
donut hangus

bdk perempuan tu still jgk diam
tunduk

last2 ada gak dorg panggil nama bdk ni

aku mmg dh hangin dh time tu
kalau adik aku
mmg aku hempuk jgk kt situ

kau sapa
kau perfect sangat ker nak panggil orang dengan mcm2 gelaran
aku tengok kau katik gak
muka tak de lah hensem

kalau aku panggil ko dengan panggilan

ayam katik
muka jamban pecah
muka mcm jalan pecah
penguin

apa perasaan kau...

ntah lah
aku jd sayu bila tengok bdk perempuan td
lantas terus teringat kenangan waktu sekolah dlu
hurrmmm

lama bdk2 tu berperangai mcm tu
dalam 10 minit lepas tu
bdk perempuan tu berlalu pergi
dengan langkah yang longlai
aku rase dia pergi ke tempat lain sementara no.nya di panggil

dan bdk2 lelaki td
terus tergelak2
puas gelakkan orang lain agaknya

takper hari ni hari kau dik
tak mustahil kalau allah nak balas satu hari nnt
kau dpt bini lg teruk dari tu

tak yah kita nak menghina fizikal orang lain
gemuk ker
berjerawat ker

yg penting amek cermin
cermin diri sendiri dulu

cik ween kata : huhuhu sedih....

xoxo - cik ween

2 comments:

syana mizwateva said...

bdk laki mmg mcm 2...ingt dri 2 perfect la sgt..pdhl muka mcm x brape nk siap...ad aty nk mghina org..huhu...

mama ami rania said...

haah..geram betul..entah2 bini dia besok lagi teruk..budak2 sekarang ni bkn blh ditegur. tapi kita yg nengok gelagat diorang ni mendidih je hati..