thanx korang

Thursday, June 3, 2010

DATING KALI TERAKHIR

*ini jek pic yg ade dalam netbook...adehhh huduh btol

hmmm
sedar tak sedar
lagi beberapa hari saja lagi
satu-satunya akak yang aku ada
yang paling aku sayang
*of coz lah kan sebab dia sorang jek akak aku
huhuhuhu
akan menjadi bini org

huwaaaaa
sedih nya
ntah lah perasaan bercampur baur
antara suka dan duka

bimbang akan kehilangannya
mungkin selepas ini kami tidak akan rapat lagi seperti dahulu

hari ini
berkesempatan dating bersama
buat kali terakhir
menghabiskan masa di spa

hanya aku dan along

sewaktu bersarapan pagi tadi
banyak kenangan2 lama diceritakan kembali

tentang aku seorang adik
yang asyik mahu mengekor kemana sahaja akaknya pergi

tentang aku seorang adik
yang selalu memalukan akak ku di sekolah satu ketika dulu
dengan kecomotan aku
dengan kepelatan aku

masih teringat ketika dia di tahun 4
aku di tahun 1
waktu rehat perlu mengambil wang saku dari nya

tok tok tok
"cikgu saya nak jmp awong....."
aduhh satu kelas gelakkan akak aku

teruk betul adik dia yang sorang ni

along nak dating
aku mengekor jugak
tak kira lah kemana
hari raya....hari sukan sekolah
hari bergembira bersama kawan2

along selalu ada ketika aku suka
along mesti ada ketika aku duka

terlalu banyak pengorbanan yang telah dilakukan
untuk aku, utk adik2 yang lain
untuk kedua ibu bapa

demi melihat kami dapat meneruskan persekolahan
dia sanggup mengenepikan hasrat untuk menyambung pelajaran

demi melihat kami hidup dalam keadaan yang senang
dia sanggup mengikat perut demi memastikan kami tidak kelaparan

along,
jasamu pd aku,
jasamu pd adik2
jasamu pd daddy ibu

sungguh tidak ternilai harganya

doaku,
semoga kau menjadi seorang isteri yang soleh
semoga kau menjadi seorang isteri yang pandai menjaga maruah suaminya

semoga perkahwinan ini akan bahagia selamanya

banyak sungguh dugaan dan cabaran yang telah kau lalui
banyak sungguh penderitaan yang telah kau rasai
kali ini kau berhak untuk rasa bahagia begini

walaupun aku dan kamu kadangkala tidak sependapat
tp jauh di suduh hati
rasa berdosa mengikari kata2 mu

kau adalah salah satu sumber kekuatan ku
kau adalah salah satu sebab aku masih di sini
kau adalah salah satu sebab untuk aku terus bernyawa

we love u so much along
selamat menempuh alam perkahwinan....

cik ween kata ; sedih..... sob sob sob.....

4 comments:

Anonymous said...

uih...sedeynye...teringat arwah kak long....sob sob sob...

cik gObu said...

anon
huhuhu takziah and alfatihah utk arwah kak long....semoga rohnya dicucuri rahmat

amin

Jorji said...

ingat cik gobu yng naik pelamin tadi.

hehe.

Kasi chance kak long rasa happy kawen..:)

cik gObu said...

j
hehhehe
kasik can lah nie....

tp sedih gak
sebab dh kena kongsi kak long dgn org lain