thanx korang

Monday, May 17, 2010

GULU-GULU

seingat aku
kali pertama dan terakhir aku bg hadiah
sempena hari guru
adalah pada ketika aku di darjah satu

itupun sebab cikgu syarifah tu ade bau-bau bacang dgn keluarga aku
hahahahaha

selepas dari itu??
hmmm
mmg lah aku paling tunggu hari guru tu
tapi aku tunggu sebab hari tu tak belajar
bleh merayau
bleh mengacau orang
dapat makan free
pergghh mmg best

ntah lah
aku dan guru???
aduhh macam anjing dengan kucing kot
ade jek yang dorang tak puas hati dengan aku
hahahaha

dorang kena lah paham
aku dlu pergi sekolah jalan kaki jek
badan waktu sekolah kurus melidi
tak mcm sekarang dh besar lebih dari baldi
hahahaha
mana lah larat aku nak bawak buku berat2 tue

jdnyer ade jek yg dorg marah
waktu darjah 1 pemalas nyer aku ni
keja sekolah aku nangis2 suruh mak ngan akak aku buatkan
hasilnya darjah 2 or darjah 1
karangan aku dpt yg terbaik
hahahah
walhal bkn kerja aku tue

ade seorang dua cikgu yang memang meninggalkan kesan dalam hati aku
yang memang sampai mati aku igt jasa dorang
*tp tetap tak penah bg hadiah

pertama sekali cikgu husna
seorang cikgu yang cantik
lemah lembut
aku yang terejal ni pun berjaya dia lembutkan
dia cikgu kaunseling
sampaikan dia penah ckp
awak lepak jek bilik kaunseling kalau awak malas belajar
tp saya tak nak awak ponteng atau balik
hahahaha

itu cerita tingkatan 1-3
mmg terejal tahap nk kena terajang dengan pengetua pn ade
:D

dan lagi seorang
cikgu syarifah
bkn cikgu darjah 1 tu
tp mentor aku waktu tingkatan 5
sekolah aku dlu ade program mentor mentee
and cikgu syarifah ni mentor aku

aku suke dia
sebab dia baik
alim, warak.... tp agak garang sebenar nya
dia layan mentee2 dia macam anak sendiri
bawak pergi rumah
masak yang best2
kalau ade masalah pergi jek jumpa dia

even hr tue anta adik aku ekin ke sekolah yang aku pernah sekolah dlu
dia masih mengajar di situ
dia masih igt aku
after 11 tahun ko
heheheh siap bangga plak tue dengan pencapaian aku SPM waktu tu

owwh sayang cikgu

and cikgu yang aku paling benci
yg mmg aku igt sampai mati
cikgu mazlan
cikgu geografi waktu tingkatan 1
juga cikgu displin

eeeeeee
bencik....
yer aku tau berdosa bencik cikgu ni
tp aku mmg tak bleh tahan lah dgn perangai dia

mmg lah dalam kelas tu hanya ada 8 orang budak melayu
*kira terpilih lah konon dalam masuk kelas pertama
then dia nak bajet aku mcm budak2 yang lain
skema.... baca buku
huhuh ade jek yang dia tak puas hati dengan aku

kalau aku mc duduk rumah pun
dia akan kata aku monteng
padan muka aku pernah calar kan keta proton saga biru cair ko tu
hahahahaha
gelak2 jahat

kain sekolah aku meleret2 dia bising
kasut sekolah aku lupa nak cuci dia nak bising
eeee sume nyer lah

and ade lg seorang cikgu yang aku tak berapa nak berkenan
cikgu mariam
ajar pendidikan jasmani

huhuhu
aku ni paling malas dalam kelas
paling terejal
jdnyer waktu pj tue
aku mmg takkan bawak baju sukan nyer
kalau aku bwk
aku pake tracksuit
baju kurung
hahahahah

hina dan keji kan
:)

buruk2
ade sekali tue suruh aku bergimnastik bagai dgn baju gitu
hohohoho seb bek tak koyak baju tao
dh lah itu jek baju sekolah aku
aku mmg suka sukan
tp aku tak suke pendidikan jasmani

bencik bencik bencik

lari2.....lompat sana sini.....
pastu ntah ape2 buku skrap lagi

eh ade lagi cikgu yang aku benci
cikgu cina yang mengajar aku kemahiran hidup
ni lagi sorang
nama pun aku dh tak igt
tp yang pasti mulut mmg mcm longkang

eee kalau aku nak senaraikan
benci dan suka ni
mmg benci 10 mukasurat
senarai cikgu yang aku suka adalah tak sampai suku muka surat
hahahaha

sejak2 dah semakin tua ni
bila mengimbau kenangan lama
aku rase menyesal plak melayan cikgu ni
huhuh
yerlah korang tanpa dorang
takde lah aku di tempat sekarang nie

walaupun keja gomen cabuk jek
setiausaha yang mmg tak penah nak berusaha
huhuhu
tp aku igt jasa2 dorang tu

walaupun aku benci
tp sebenanyer jauh di lubuk hati
aku masih igt kt dorang
walaupun hal negatif jek

kepada guru2 yang penah memberi ilmu
walaupun ada yang doakan aku gagal dalam PMR
hahahah giler terejal
bencik ko cikgu
sempat lagi tu

saya ingin mengucapkan
selamat hari guru
*atau gulu..huhuh aku pelat dowh waktu sekolah rendah

terima kasih di atas budi
mengajar aku tanpa henti
mendidik menjadi seorang yang berguna satu hari nanti
huhuh

:D

alamak kepada pensyarah tak sempat nak slot lah
tunggu lah next entry
nk g beli bekpes
juga nak bery2
hahahahaha

cik ween kata : sekian entry dari budak nakal lagi terejal...argghh mcm lah cikgu2 baca blog aku ni......:p

2 comments:

KAK RAINBOW said...

zaman sekolah dulu best leh sambut hari guru

cik gObu said...

nurul
mmg best sebab tak yah belajar
hahaha