thanx korang

Monday, December 24, 2012

A dan B dan C

owwhh lupa plak nak cerita pasal adik bongsu aku. yg baru je dpt result PMR last week. giler dh basi hahahaha.....baru hegeh2 nk wish kt twitter... kt fb???hurrmm aku mmg jarang bukak FB...tggu masa nk delete je....

alhamdulillah... bangga jugak dengan abe...yerlah result trial dia sumpah macam haram. x silap aku xde A kot.. siap ade GAGAL lagi.. sebagai kakak harus lah aku cuak kan...x penah lg dalam sejarah keluarga ada yg GAGAL PMR....

hari2 kena bambu..kena bebel..apa abe buat mmg serba serbi tak kena kat mata aku.sian adik aku, mmg hidup dalam tekanan waktu.sampai menangis2 aku buat... hahahaha aku mmg garang giler kot...bukan kot tp memang sahih... aku mmg akak yang garang.

tapi aku rasa hasil kegarangan aku tu lah buat dia lulus PMR...alhamdulillah takde lah cemerlang mcm adik org lain...dpt 3A pn dh ok dh bg aku...

aku mmg bab pelajaran ni mmg sensitif. yerlah family aku bkn org kaya raya pun... jadi bagi aku takde harta benda berbillion yg mak bapak aku leh tinggalkan kecuali ilmu pelajaran. kiteorg adik beradik mmg tak pernah mimpi lah nk merasa g tuisyen bagai ni. buku rujukan pn buku teks percuma dari sekolah tu hah.

aku tao mak bapak aku bangga walaupun tak penah sebut. yerlah dorg pn tao dorg tak mampu nak hadiahkan kereta bentley kalau kiteorg cemerlang dlm pelajaran.

adik beradik aku bkn kaya raya pn sekarang ni...jd apa yg dpt kiteorg buat nk balas budi baik ibu ngan daddy adalah dengan buat dorg bangga. nak belikan rumah???masing2 pn duk kuarters, duk umah suami, menyewa hahahaha tggu lah insyallah dalam kiteorg 6 adik beradik ni harap2 adalah seorang yg mampu mewahkan ibu ngan daddy....

ok nak sambung keja...berenti kejap sebab mata berpinar

bye

cikweenkata : baik buruk....susah senang itulah yg kena hadap sampai mati...6 org semuanya banyak ragam dan karenah....bergaduh mmg tak yah ckp lah kan....lg2 5 drpdnya perempuan.... hahahah jadi sabar2 jer lah  masing2 nyer

xoxo - cik ween