thanx korang

Friday, October 17, 2014

P.RAMLEE....BIOGRAPHY


selepas menonton biopic saloma
aku mcm terlalu ingin tahu

siapa sebenarnya arwah p.ramlee ni

memang aku tak nafikan dari kecik dah terbiasa layan filem2 dia
lagu2 dia
tapi tak penah terfikir pun nk tahu lebih lanjut pasal dia

huhuhu
dh lah tengok biopic saloma tu 
especially part 2
time dia meninggal tu
aku melalak2 bagai nak rak

huhuhuh
sedihhhh

sedih sebab dh tengok biography ni jugak
so terbayang2
apa lah salah arwah p.ramlee
sampai kita rakyat malaysia 
tak appreciate pun dia
lepas dia buat keputusan nak balik ke malaysia

sedangkan orang luar sangat mengagumi beliau
sedangkan dia sangat2 ingin mengangkat karya melayu...ke peringkat yang tertinggi
huhuhuhu

kita ni mmg mcm tu kan
bila dh takde baru lah terhegeh2 nk bg itu ini
huhuhu

and this past 2-3 days 
aku memang terbawak2 
terbawak2 sampai mcm2 aku google
aku buat research sendiri

and what i found is really make me sad
why people at that time
siap boleh boo arwah lagi 
and believe me and rasanya kita semua tahu
arwah p.ramlee memang takde pengganti nyer

al-fatihah

cikweenkata: p.ramlee meninggal bukan sebab sakit...bg aku dia 'dibunuh' oleh peminat2 nya sendiri di waktu itu

xoxo - cikween

5 comments:

cujern said...

p ramlee bioghrapy tgk kat mana?

Cikwa said...

akak dah tgk kat channel History astro ade cite psl biografi arwah P Ramlee nih..memang sedih gila dan rupenye hidup dia mmg susah sampai ke mati ..igtkan retis cam dia kaya raya..pastu bile dah mati baru dpt Tan Sri..kesiannn ekk..

cik gObu said...

ku tgk kt youtube je babe... tp penah lah kuar kt history channel tu

cik gObu said...

sedih kan sis...
dia asyik tlg org
tp bila dia susah takde sapa nk tolong

tak boleh bygkan dia time tu

cik gObu said...
This comment has been removed by the author.