thanx korang

Monday, November 19, 2012

MALAS GILER KO KAN

situasi yang biasa dihadapi:

telefon opis berbunyi

aku : selamat pagi *******
caller : selamat pagi...ini ******
aku : yer betul.....
caller : saya call dari ###### (jab kerajaan gak) nak tanya lah ada no telefon pej ******
aku : ko x boleh nk google ke bingai????!!! pc depan ko canggih kan siap dpt pc baru lagi.... internet bukan main canggih takkan itu pn tak boleh nk google tetap lah ko nk call sini jgak...ini bkn operator peringkat kebangsaan yang simpan semua no telefon jabatan kerajaan eh.....(ok yg ni aku jwb dalam hati jer)

aku : jap yer...(bukak google siap googlekan utk pemanggil yg rajin td)

pernah tak berdepan dengan situasi mcm ni
aku pelik lah
serius aku dah sampai tahap meluat lah
kalau aku bekerja sebagai operator peringkat kebangsaan takper lah jugak
ni ko keja kerajaan jugak
semua orang yang kerja kerajaan confirm2 akan diberikan pc setiap seorang
siap dengan kemudahan internet lagi
mentang2 lah ko ada no telefon aku
ko terus call untuk dapatkan no pejabat yang takde kena mengena pn dengan pejabat aku

come on lah
sekarang zaman IT ok....
rajin2 kan lah diri bukak internet
update direktori sendiri
no telefon pejabat2 kerajaan yang ko rasa ko akan selalu berhubung
jangan jadi malas
tolong jangan jadi malas
kita ni kena gak ada inisiatif sendiri
supaya dapat memudahkan kerja

ni tak bukak internet gi main facebook
google benda yang tak berfaedah

jangan ingat nak makan gaji buta je
harap org lain suapkan makanan dalam mulut

bergerak pantas
selaras dengan zaman teknologi sekarang

tolonggg yer

cikweenkata : penat kdg2 nak layan karenah mcm ni

xoxo-cikween

2 comments:

AkUFiZA™ said...

Sabar babe, kang naik darah tu..

SURIA AMANDA said...

selalu sangat...