thanx korang

Tuesday, November 29, 2011

SETITIS HIDAYAH

menonton drama setitis hidayah
sempena maal hijrah

owwhh lupa
salam maal hijrah kawan2

semoga di tahun yang baru
kita berhijrah menjadi hambaNya yang lebih baik

ok2 back to the topic
setitis hidayah....

tentang keluarga susah
yang selalu bersungut kepadaNya
mengapa mereka hidup susah
mereka sering diuji..

sedangkan
ada umatNya yang lain hidup senang...

kadang kala
aku pn begitu

aku sering bertanya
dan tertanya2
mengapa aku sering diuji
mengapa aku

mengapa orang lain

kadang kala aku tewas
tetapi aku terus sujud
memohon kepadaNya
kekuatan dalam menghadapi
segala ujian dariNya

aku seorang yang lemah
aku akui itu

tapi aku bersyukur
aku punya suami
yang akan memaut erat tanganku
di kala aku jatuh

aku ada ibu bapa
yang selalu menenangkan ku

aku ada mereka2
yang sayangkan aku

selalu memberi ku semangat
dalam meneruskan kehidupan

mungkin belum tiba lagi masaku
mungkin ada yang lebih baik untukku

aku redha
aku berusaha dan terus redha

sujud kepadaMu
tuhanku

cik ween kata : ujian itu menguatkan aku

xoxo - cik ween

No comments: