thanx korang

Thursday, November 6, 2014

SEMUA DI HUJUNG JARI - SISTEM ANALISIS PEPERIKSAAN SEKOLAH



ha kau... menangis tengok result anak kt sekolah

sekarang ni semuanya nak mudah je
nak senang je

check online je
ntah2 lepas ni dh tak yah g sekolah amek report card

tahun ni sekali pun aku tak penah pergi
semuanya abahnya yang pergi
sedih
tp tue lah tao je lah bos ku itu
mmg tak dpt lah kalau nk g amek result anak 
nk bwk anak g klinik pun mcm errrrrr

tapi takper lantak kan dia disitu
ni si amirul ni

tahun depan dh darjah 5
kalau still nak enjoy
nk main2 gak tak tao lah nk ckp ape

husband ckp bdk2 mmg mcm ni
especially lelaki
sebab tak semua bdk2 dilahirkan terus pandai gitu
mcm dia sendiri dh sekolah menengah baru nampak kemana arahnya

yang tu aku akui
even aku sendiri 
dah tingkatan 5
baru nampak arah tuju dalam idup
nasib baik sempat
dpt lah SPM pangkat 1
kalau tak meraung lah ko di tepi longkang tu
hahahahahaha

aku tak nak paksa amirul ni sgt
sbb bdk2 zaman sekarang ni kan
yg aku nampak minat dia lebih kepada melukis2 ni
so aku akan sokong minat dia nk akan bg peluang dia buat apa yg dia minat

zaman sekarang 
tak semestinya good on paper ko sukses dalam idup
contoh dh banyak
*ayat nak sedapkan hati

tp betul lah weh
tengok je lah berapa ramai yg sekolah ala kadar
tup2 jd usahawan berjaya

ni ko good on paper
tp last2 keja makan gaji gak
sampai ke tua makan gaji
mcm aku

eh aku takde lah ckp aku pandai ke ape
dan aku tak ckp semua yg pandai tu takkan berjaya

kehidupan masing2 kita sendiri yang usahakan 
tapi jangan lupa Allah swt yang akan menentukan

usaha dan tawakal

cikweenkata : jgn bangga sgt...kehidupan masa depan kita tak tao lagi

xoxo - cikween

3 comments:

Cikwa said...

sekolah umar takde sistem ni lagik..mayb sbb sekolah baru kot..Alhamdulillah, peksa aritu banyak yg meningkat dari yg peksa tengah tahun ritu..legaaa..

AkUFiZA™ said...

Tak tau nak gelak ke nak nangis tengok result

Cikwa said...

ween, nnt rajin2 jawap tag yer..hehe