thanx korang

Thursday, August 7, 2014

PERSAMAAN ANTARA SEORANG PA DAN PENAPIS AIR

gambar adalah sejenis penapis

dan aku juga adalah penapis
yer itu lah persamaan antara seorang PA cabuk mcm aku dengan penapis

setiap bebelan..jeritan...kau yang kena dengar dulu
walaupun bukan salah kau

pegawai lambat sampai ko kena marah
pegawai lambat bagi feedback ko kena marah jugak
pegawai buat kerja tak menepati piawaian dia ko lagi kena marah

eh pendek kata
mmg tiap2 hari ko kena marah atas kesalahan orang lain

tapi yang peliknya
bila si polan yang dia marah sangat tu dtg mengadap
boleh plak dia ckp elok2
takde plak nak tinggi2 suara

hurrmmmmm

pa ni mmg jadi penapis tao
penapis kemarahan
bebelan
umpatan

aku...jenis yg bukan batu api ni
diam je lah
buat muka takde perasaan

aku malas nk masuk campur
malas nak pk hal remeh temeh ni

and apa yg dia ckp aku tak penah nak sampaikan luar dari bilik aku
biar lah

dah nama pun seorang pa kan
dengar dan hadap je lah
sampai ko pencen

huhuhuhuhuh

cikweenkata : tak merungut pun...tp meluahkan perasaan...pendam lama2 sakit jiwa

xoxo-cikween

2 comments:

Lina said...

emmm beselar keje PA ni, itulah yg kita kene hadap hari2, itu yg jdkan kita special kan, sape2 saja bos yg kita dpt kita boleh adapt, tak kiralah mcm mana kerenahnya ;-)

Cikwa said...

Bertabah jelah dpat bos cenggitu ye Ween..tapis dan tepis selagi terdaya..Alhamdulillah, akak takpenah jd penapis apatah lg tertapis..ehh?? hehe