thanx korang

Friday, April 30, 2010

KHAS DI HARI JUMAAT

huhu ketar jari nak menaip sebenarnya


tapi ku gagahkan juga

demi menyiapkan sebuah entry
khas untuk seorang teman


perkenalan yang bermula pada penghujung 2005
ketika aku baru sahaja bertukar ke putrajaya

hmmm
dengan perangai aku yang ala-ala sombongnya
semua aku sendiri sahaja
sehinggalah
dek kerana satu peristiwa
aku berbual dengan dia

dari situlah bermula segalanya
cerita gembira dan duka
tentang sebuah persahabatan

dengan dia
aku banyak berkongsi rasa
tentang rasa gembira
tentang rasa duka
tentang rasa yang selalu ntah apa-apa

dengan dia
aku banyak berkongsi rahsia
yang hanya aku dan dia
tahu apa kah ceritanya

dengan dia
aku banyak menghabiskan masa
kehulur ke hilir
perjalanan yang dengan arah tujuan
juga perjalanan yang tanpa arah tujunya

bertahun berkawan
tinggal serumah
berkongsi suka duka
berkongsi susah senang
membuat kerja gila
yang hanya kami sahaja tau susah senangnya
semua nya kami lalui bersama

dia ada ketika aku gembira
dia juga ada ketika aku berduka

teringat juga
pada suatu ketika
aku yang ketakutan tidur di bilik aku
tanpa segan silu melompat ke katil dia
padahal mak dia turut sama ketika itu
hahahaha

gila bengong perangai aku nie dowh
tapi dia layan kan je

dan akhirnya
dia akan pergi meninggalkan ku
pada mula nya agak terkejut aku menerima perkabaran itu
memandangkan kebelakangan ini
kami sudah semakin jauh
walaupun serumah tapi bagaikan beribu batu jauhnya

ini kerana
apabila fahaman semakin berbeza
pendirian langsung tidak sama

aku dengan duniaku
dia dengan dunianya

tp inilah adat resam sebuah persahabatan
ada naik dan turunnya
apa yang baiknya untuknya aku redha sahaja

bulan ini bulan terakhir kami tinggal bersama
memandangkan dia akan pulang bekerja di tanah airnya

dan persahabatan ini?
aku tidak tahu
akan adakah kesinambungannya selepas ini
atau hanya akan terkubur sepi

aku doakan
dia berjaya dan gembira
dimana sahaja pun dia berada

dan terima kasih di atas sebuah persahabatan
yang indah yang tidak pandai aku ungkapkan dengan kata-kata

jika selama kita berkawan
ada salah silap tutur kata
kelakuan yang menguris jiwa dan rasa
kuhulur jari
mohon seribu kemaafan
dan segala yang termakan terminum
kumohon halal segalanya

persahabatan ini akan ku jadikan sebuah kenangan terindah
biarpun pada pengkahiran nya tidak seperti yang kita minta

terima kasih teman
kerana sudi berada ketika aku memerlukan

terima kasih teman
kerana selama ini menjadi tulang belakangku

terima kasih teman
kerana selama ini menjadi perisaiku

dan lagu ini
kutujukan khas buat sahabatku


Bayangkan ku melayang
Seluruh nafasku terbang
Bayanganku menghilang
Semua tanpamu teman

Bila nafasku lepas
Semua langkah yang lelah
Semua waktu yang hilang
Tapi bayangmu tetap

Ingatkan ku semua, wahai sahabat
Kita untuk selamanya, kita percaya
Kita tebarkan arah dan tak pernah lelah
Ingatkan ku semua, wahai sahabat

Ingatkan ku semua, wahai sahabat
Kita untuk selamanya, wahai sahabat
Kita bagai cerita, wahai sahabat
Ingatkan ku semua, wahai sahabat





cik ween kata : pengakhiran sebuah cerita...tentang kami...tentang dia...tentang aku......dan ia tetap akan ku rindu huhuhu

8 comments:

kupaslaroren said...

cik ween..
sebak pulak bila baca ntry ni...kte mcm boleh rasa jek ape yang awk rasa hurmm

meh pelok2 :D

♥cik.mental♥ said...

babe,
demi Allah
sampai ujung nafas aku
ko tetap kawan baik aku sampai bila2
ko sentiasa ada dalam hati nih
takkan pernah hilang
itu janji aku bila kita mula berkenalan
tapi aku terpaksa pergi
demi mak
pilihan yg ada sangat berat
aku pun keliru

cik gObu said...

cik kupas
sobbbsobbb sobbbb

p.s bile kite nk ngedet nie?

mek
babe
aku tau ini yg terbaik utk ko
dun worry where u go
and whatever it is
we still friend
best friend

:)

aku doakan ko berjaya kt tempat baru nnt

a lot of things yg akan ku kedap dalam hati
as a sweet memory

AkUFiZA™ said...

kurang dh sorang anak hayam aku ..

ape2 pun selamat berjuang mek!

♥cik.mental♥ said...

babe,
aku tetap ada walaupon jauh

mcD,
thanks babe
kompem mati kutu aku kat balai polis tuh
huhuhuh...

cik gObu said...

babe
kena buat iklan
carik anak hayam baru

tp speksifikasi kena same mcm mek
huhuhu

mek
huhuhu
sobbbbb sobbb sobb

kupaslaroren said...

cik ween bila2 aja...bersedia dah ni :D

cik gObu said...

cik kupas
huhuhu
nnt cik ween kite dating k

tak g tgk konsert double trouble kah?