thanx korang

Tuesday, March 25, 2014

UNTUK SEKETIKA #MH370

sejak malam tadi
hati sebak je....

tengah menonton drama di tv9 pada ketika aku terbaca 
akan ada pc oleh YAB PM

waktu tu hati dah sebak sangat
sebab we know when it comes to PC by PM
its something that really important and 
maklumat2 yang telah disahkan

Dan bila ketika menonton pc itu
air mata mengalir tanpa henti

dalam kesedihan
aku pelik dengan manusia yang boleh mentertawakan 
sambil mengatakan itu adalah agenda terselindung oleh kerajaan

dengan megah berkata dan memperkotak katikkan aku yang dipanggil
orang awam

kesian katanya

katanya dia ada maklumat yang tak boleh diberitahu
rahsia besar

aku juga ingin ketawa
kataku tak perlu lah nak adik2kan aku ni sgt
walaupun aku bukan orang bekerja dengan memakai uniform rasmi
aku juga pernah melalui segala bapak jenis tapisan keselamatan

kalau benar dia punya sebarang maklumat rahsia/rahsia besar/sulit ke or whatever peringkat nyer
dia takkan provoke orang awam dengan statement yang mcm tu

bila mintak bukti kata rahsia
setakat hearsay kata orang itu kata orang ini
baca artikel baca artikel ni
aku memang tak percaya

sebab aku percaya
semuanya telah ditentukan oleh Allah SWT

and aku pelik 
apa perasaan dia berketawa ketika orang lain berduka lara

suka????
sambil memperbodohkan orang awam
yang konon nya dia punya segala maklumat rahsia

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
pleaseeeeeee
orang2 mcm ni buat aku hilang respek pada orang beruniform
walaupun aku tao golongan terlebih pandai ni cuma hanyalah % kecil keseluruhan anggota
tp sikap sebegitu mencemarkan segala

ok stop with that stupid or budak baru belajar tu
hah kan dh dpt stupid
menahan marah sungguh aku since malam tadi
terlalu rasa diri tu bagus sgt

now.......



 with that both pictures
mereka2 yang tahu bunyi
komplen sana sini berfikirlah secara rasional
atau harus kita hantar kalian ke lautan hindi

bagi membantu operasi mencari

jangan lah asek nk komplen sana sini
serba serbi tak betul

cuba letakkan diri anda di tempat anggota penyelamat yang bertugas
atau dengan lebih tepat

letakkan diri anda di tempat mereka2 ini


mungkin baru kau tahu
betapa berat tanggungjawab yang dipikul

cakap senang
tp cuba kau pulak laksanakan

since the first day....

mereka2 adalah hero di hati aku
tidak kenal erti penat
tidak kenal erti lelah
mereka sentiasa cuba memberikan yang terbaik
walaupun di asak dari segala sudut
mereka masih teguh berdiri

terima kasih di atas jasa dan budi yang ditaburkan
dalam memastikan agar #MH370 dijumpai
juga kepada anggota penyelamat yang lain

terima kasih yang tak terhingga dari kami rakyat malaysia

and now

"allright....good night"


cikweenkata : still sebakkkkkkk

xoxo-cikween

2 comments:

sobri yaacob said...

al fatihah ...Takziah buat ahli keluarga penumpang dan krew pesawat MH370.

sarah said...

tak sanggup nak tgk brita pasai mh370