thanx korang

Monday, August 5, 2013

KENAPA LAMA DAN KEKAL KAWAN??

rentetan entry besday hari tu

ada yang bertanya....

macam mana aku dan mek boleh berkawan, bersahabat sampai ke tahap ini

jawapan aku senang je

dia seorang sahabat yang memahami aku....sanggup susah senang dengan aku...sanggup terima aku walau apa keadaan pn aku....tak terkejut bila tengok rambut aku mcm hantu bila bangun tido...tak kisah aku menyelit sekatil dengan dia dan emaknya bila aku takut dengar anjing bersahutan tengah malam...sanggup jaga aku waktu aku tak sihat...sanggup dengar leteran aku berjam2 lamanya....

isshhhh
kalau aku senaraikan memang banyak lah

tak terungkap....

aku memang tak ramai kawan
bukan sebab aku sombong
tapi aku memilih

buat apa berkawan kalau kita sakit hati

buat apa berkawan kalau tak pandai jaga hati

aku dan mek pun memasing tak pandai jaga hati masing2
tp kami tahu batasan nya

mek seorang kawan yang paling simple yang pernah aku ada
ada lagi sorang kawan aku waktu kt miti dulu
mas...simple orangnya

aku seorang yg simple jadi aku suka berkawan dengan orang yg simple mcm aku

alhamdulillah

mek memahami citarasa aku.....

dia tak ajar aku bermimpi utk bermewah2
dia tak ajar aku utk memakai barang2 yg punya jenama yang melampau harganya

kami selesa dengan cara kami

biarlah handbag tu berharga rm20 sekalipun
kami tetap pakai kalau ianya selesa

biarlah kami hanya bertshirt dan bersilapar ke midvalley sekalipun

asalkan hati gembira

tak perlu mengejar kebendaan
kalau kita tak berkemampuan

apa ada pada jenama
kalau di akhir cerita kita yang merana

kami selesa hidup bersederhana
biar lantak pi orang nak cakap apa


cikweenkata : sombong nyer ko...wakakaka ayat biasa yg ku dengar

xoxo - cikween

No comments: