thanx korang

Thursday, April 18, 2013

BERPANTANG LAH SEGIGIHNYA

yer masih dalam mood berpantang ok...

lalalalalala

baru 27hari kan....ada lagi 17 hari lagi sebelum menjelangnya 44 hari berpantang
yer 5mei adalah hari terakhir ku berpantang
undi tetap undi weh
masa depan negara..masa depan sendiri dan masa depan anak tu

buat pilihan yang bijak

dalam tempoh berpantang ni alhamdulillah tekak masih dalam keadaan terkawal
daddy suke lah ejek aku asek makan sup sayur tanpa ditumis setiap hari 

huhuhu nak buat mcm mana 
anak menyusu badan jd setiap hari kena pejam mata telan sawi ngan lobak putih

huhuhuhu

kdg2 tension gak tgk dorg makan sedap2 tp aku masih kuat semangat

kurus???? belom lagi bai ntah boleh kurus ntah tak sebab nurse paksa makan 2 pinggan nasi ok
ini adalah untuk memastikan kelangsungan 
gedik je guna ayat kelangsungan hahahahaha

demi memastikan bekalan susu di dada mencukupi hehehehe

tp aku jarang bg df sebab tak pandai sgt jd agak sakit skit huhuhu
aku pam and letak dalam botol

tp aku bg gak izz zara df
tp anak dara tu mengamuk je kalau susu kuar sikit2 or lambat
kalau dada kiri lagi lah dia tak nak 

sebabnya awal2 dlu kt situ luka jd aku mmg tak bg dia isap lgsg terus smp skrg dia tak nak
sedih ok...
aku cuma berharap semakin dia besar
dia akan lebih selesa dengan dadaku ini

hahahahaha

dada = bahasa sopan untuk tetek

alhamdulillah izz zara sgt baik.... dia menangis bila lapa atau bila takde sape pedulikan

bab mengempeng tu mmg fav lah 

mandi???? owh itu fav dia even kalau lambat mandikan dia mula lah mengaruk
mungkin sebab aku suka swimming waktu pregnant dulu kot hehehe
jdnyer anak dara aku ni suka sangat dengan air

aku dh berjaya ketip kuku dia
bubu siap belikan pengetip kuku yg ada kanta lg ok
sayang ngan cucu.....

cumanya izz zara ni mempunyai bontot anak orang kaya
kalau pampers tu basah skit or ada taik skit mmg dia takkan berak
bila ko dh cuci bersih 
dh lap bersih dh tukar pampers baru 
hah time tue lah baru dia melaburkan segala apa yg terpendam dalam perut dia

setakat pamper 64 keping tu tak sampai seminggu ok

tangisan darah lah mak ngan apaknya
takper lah utk anak kan....

selain dari mempunyai bontot anak orang kaya 
izz zara ni kulitnya sensitif mcm anak orang kaya gak
tak boleh panas or berpeluh nnt naik ruam yg teruk
so siang mmg aku tak bedung especially tengahari sebab kesian tgk dia kena ruam

malam pn aku jarang bedung dia
tp izz zara ni kalau tak dibedung mmg tido2 ayam lah

pola waktu tido dia dh boleh dibaca dh

terutamanya waktu malam lah
dia akan bangun jam 12.00 tengah malam utk menyusu
time tu aku akan tukar pampers bagai

then 2 jam lepas tu dia ek ek ek lg nk menyusu
kadang2 mata lelap pun dia boleh menyusu dengan gembiranya

jam 4pg pn dia akan menyusu dengan gembiranya

paling dia suka sekali bangun dalam kol 5 lebih atau 6
membawak lah ke pagi
huhuhuhuhu

mmg dari aku pregnant lg dh mcm tu 
sebab aku mmg dh ajar dh waktu dia dalam perut lepas azan subuh jangan tido nnt rezeki berat
jdnyer hadap lah sekarang kan



ini gambar 2 minggu lepas kot
time ni kulit kt dahi pn tebal lg sekarang dh ok
hehehehehe

budak ni buat aku geram sampai nak gigit2 tao
so far itu lah perkembangan izz zara nnt kita share lagi ok

cikweenkata : mama sayang izz zara

xoxo - cikween

4 comments:

hafeezura said...

Beb,kalau pasal pampers tuh...anak kau same lah mcm anak aku erham..,x leh basah sikit mesti melalak mcm dah basah sgt....kalau aku dulu pampers newborn tu 2 pek besar sebulan.x larat nk membeli pampers trus aku g carik lunatot utk cover pembelian pampers yg byk sgt...Alhamdullillah,sampai umur 2 tahun dia guna lunatot(pampers yg boleh basuh tu).mmg jimat byk lah aku....

eMMe said...

tahniah dah de baby baru
comelnye Izz zara..
moga jadi anak solehah

selamat berpantang...

Suria Amanda said...

somelnya dia...

cik gObu said...

hafeezura
huhuh tue arr pasalnya mmg plan nk beli lunatots lah pasni

pengsan wowoooo

tq yer emme and kak pizan