thanx korang

Monday, January 31, 2011

TUDUNG KEPALA BUKAN TUDUNG SAJI

gambar di ambil oleh si jantung hati ketika di kelantan disember lepas
aku bertudung???

sebab tak nak dipandang mcm alien
waktu ini kami singah di pasar siti khadijah
tak shopping apa pun
cuci mata jek...

janji sampai kan....

sebut pasal tudung
sensitive sgt isu nie sebena nyer

takot kang kalau dibualkan
bisa memesong akidah

actually nak kongsi cerita
sesuatu yang berlaku baru2 ini
dihadapan mata aku dan kawan2 yang lain
juga cerita yang berlaku dalam kereta
yang diceritakan oleh mangsa

baru2 ni aku menghadiri satu event
di summit hotel
huhuhu

duduk lah kami dalam satu barisan yang ada dalam sepuluh orang satu baris

barisan hadapan
yang betul2 hadapan aku
si mamat (bukan nama sebena) dengan seorang perempuan
aku igtkan tunang dia
rupanya kawan

patutlah waktu bebudak yang lain tanya mana tunang dia
dia suruh diam
owwhh bukan itu isunya

isunya adalah
kawan perempuan nya
yang bertudung berbaju kurung
memang nampak manis
and nampak macam calon menantu atau isteri kelas pertama lah

tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

dalam 5 minit berlangsungnya majlis
aku tengok tangan perempuan nie asek lah atas peha si mamat
bukan takat letak jek atas peha
siap digosoknya peha si mamat nie
gosok peha
gosok tangan

segala kejadah nak digosoknya

si mamat ni
siap toleh2 ke belakang buat muka kesian
mintak pertolongan

but u tell me
mcm mane kiteorg nak tolong

tak cukup dengan gosok dan gesek
tangan asek lah nak berpaut kt si mamat
tak kira lah waktu nk g lunch ker
waktu rehat ker
kesian si mamat nie

kiteorang igtkan sampai kt situ jek lah ceritanya
gosok dan menggesek tue

rupanya bila dalam kereta jek
dia terus bukak tudung and terkam si mamat ni
kelam kabut si mamat nak drive

tapi ALLAH maha berkuasa
si mamat ni masih tebal iman nyer
alhamdulillah

ditolak....
sehinggakan keluar dari mulut perempuan nie

"awak nie kenapa...kalau lelaki lain tak pernah tolak"

korang leh paham huraikan apa maksud ayat di atas

aku pelik

kemana hilangnya nilai maruah seorang wanita melayu

kemana perginya rasa malu

bertudung manis berbaju kurung
tetapi kena perangai itu yang diselindungnya

sedih...

murah sangat nilai maruah seorang wanita islam
murah sangat nilai tudung di kepala

sehingga tindak tanduk
tidak menggambarkan rupa

bertudung
biarlah seikhlasnya
jangan kerana ikut keadaan
ikut kawan
ikut peredaran...

and jgn lah bertudung
semata2 sebab nak orang tgk kita baik
suci murni
sedangkan
.............................................................................................

(korang sambunglah sendiri)

apa2 pun
pada yang akan bercuti
atau sudah bercuti

selamat bercuti
and semoga selamat di perjalanan


cik ween kata : jangan nilai seseorang itu dari luaran...kenali dahulu hati budi.....

xoxo - cikween

5 comments:

mya said...

sakit otak ke hapa pompuan tu *tiba2 akak emo

cik gObu said...

kak
saya pn rasa mcm tu

dia ade tumor otak
sebab tue tak leh berpk dgn waras ahahaha

Ada Dalina said...

suka ayat ni.. ;)

"jangan nilai seseorang itu dari luaran...kenali dahulu hati budi....."

♥ Cheenta ♥ said...

macam macam manusia sekarang ni.. nice blog .. :)

Cik Puan*PIE said...

kalau aku jd mamat tu dh lama aku blah..xde nk tggu raba dan gesek kali kedua dah...biaukan dia malu...